آیا براکت های شفاف مناسب هستند؟

براکت شفاف آیا آنها برای شما مناسب هستند؟

اگر شما در مورد استثنا قرار دادن خود بعنوان بزرگسال هستید، شما تنها نیستید: یک پنجم از بیماران ارتودنسی بزرگسالان هستند.

به عنوان یک بزرگسال، ایده پوشیدن براکت فلزی برجسته ممکن است جذاب باشد، اما بسیاری از انواع براکتها شفاف هستند که کمتر قابل توجه هستند، از جمله براکت با براکت روشن وجود دارد.

براکتهای شفاف در مقابل براکتهای سنتی:

براکتهای سنتی از فولاد زنگ نزن ساخته شده­اند. براکتهای فلزی بر روی دندانها محکم ­می­شوند، و براکتها با یک قوس فلزی بهم متصل شده­اند. قوس­های سیمی مختلفی برای قرار دادن دندانها در موقعیتهای مناسب استفاده شده است.

نوع برکتهای شفاف در مفهوم مشابه هستند، اما براکتها از سرامیک ساخته شده­اند، نه فلز. این سرامیک­ها سفاف هستند، بطوریکه درون دهان کمتر توجه جلب کنند.

قوس اتصال دهنده هم ممکن است شفاف باشند تا براحتی با بقیه ترکیب شوند.این براکت­ها همانند براکتهای سنتی استفاده می­شوند، بطوریکه برای اکثر بیماران نیازمند به ارتودنسی قابل استفاده هستند.

با این حال، این برکتهای شفاف نسبت به براکتهای سنتی گرانتر و ظریف­تر هستند. پزشک اورتودنس به شما اجازه می­دهد که تحت شرایط خاص کدام نوع را انتخاب کنید.

براکت های شفاف چه انتظاری می­رود:

اگر شما براکت روشن را انتخاب کنید، ارتودنس شما باید براکت روشن را به مقابل دندان شما بچسباند. سیم رابط بر روی سطح مقابل براکت­ها قرار می­گیرد و سپس نوارهایی که بعنوان اتصال شناخته می­شوند براکتها را به سیم اتصال وصل می­کند.

هنگامی­که براکتها در محل خود ثابت شدند، شما می­توانید انتظار داشته باشید که یک بار در ماه یا در شش هفته ارتودنتیت خود را برای تنظیم آنها ملاقات کنید.

اکثر افراد نیازمند نصب براکت­ها به مدت یک تا سه سال هستند، بیان شده توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا. هنگامی­که براکتها برداشته می­شوند از یک نگهدارنده برای حفظ دندانها در موقعیت تازه استفاده می­شود.

به حداقل رساندن آنها و تمیز نگه داشتن آنها:

برای واضح نگهداشتن براکتها، مهم است که بخوبی ازآنها مراقبت شود. این اتصال دهنده­ هاکه اطراف براکت­ها را می­گیرند می­توانند بی­رنگ شوند، و این کار باعث می­شود که براکت­ها خوب بنظر برسند.

برای تمیز نگهداشتن این اتصال­دهنده­ها، از خوردن غذاهای حاوی رنگدانه­های بسیار و نوشیدنی­هایی مانند قهوه، شراب قرمز، سس کاری و گوجه فرنگی جلوگیری شود.

کشیدن سیگار همچنین باعث رنگی شدن اتصال­دهنده­ها می­شود، بنابراین اگر شما سیگاری هستید، قبل از نصب براکتها حتما آنرا ترک کنید. ارتودنتیست شما در هر بار اتصال­دهنده­ها را عوض کرده و تنگ­تر بجای آن قرار می­دهد.

مسواک زدن مرتب برای سلامت دهان شما مهم است، اما همچنین اینکار نقش مهمی در کمک برای مناسب به نظر آمدن براکتها دارد.

زمانیکه تکه­های غذا بر سطح براکتها قرار می­گیرد، ممکن است توجه شما را برای مخفی کردن آن معطوف کند. برای کمک به شما برای ترکیب شدن براکتها با خنده­های شما، با دقت اطراف براکتها را بعد از غذا خوردن با مسواکهای زبر مسواک بزنید.

براکتهای فلزی سنتی نه تنها، تنها گزینه ممکن نیستند، بلکه برای شما بعنوان یک بزرگسال گزینه­های کم رنگ مختلف در دسترس هستند، که از جمله براکتهای شفاف هستند.