راهنمای نگهداری از دندان مصنوعی

رعایت بهداشت دندان مصنوعی به اندازه رعایت بهداشت دندان طبیعی حائز اهمیت است. از بین بردن پلاک های میکروبی بسیار مهم است زیرا می تواند باعث تاثیرات منفی چون بوی بد دهان، عفونت و التهاب لثه شود.

هر روز دندان مصنوعی را تمیز کنید.

از مسواک های نرم مثل مسواک مخصوص دندان مصنوعی اورال بی برای تمیز کردن و از بین بردن مانده غذا و پلاک های میکروبی استفاده کنید. توصیه می شود که هنگام تمیز کردن دندان مصنوعی سینک دستشویی پر از آب باشد تا در صورت رها شدن و افتادن، دندان مصنوعی نشکند. استفاده از خمیردندان، صابون یا دیگر شوینده های خانگی برای تمیز نمودن دندان مصنوعی، توصیه نمی شود زیرا ممکن است این محصولات تمیز کننده حاوی مواد ساینده باشند.

دهان و لثه خود را بطور منظم تمیز کنید.

علاوه بر دندان مصنوعی لازم است شما دهان و لثه خود را نیز تمیز کنید. از مسواک های نرم برای تمیز کردن دهان و لثه استفاده کنید. این عمل باعث می شود که دهان و لثه در شرایط مطلوبی بمانند و از ایجاد عفونت جلوگیری شود. در صورت ایجاد آفتهای دهان از دهانشویه هائی مثل دهانشویۀ اورال بی که حاوی مواد ضدعفونی کننده هستند استفاده کنید.

چسب باقیمانده روی دندان مصنوعی را تمیز کنید.

برای از بین بردن چسب باقی مانده بر روی دندان مصنوعی از دستمال آغشته به روغن خوراکی مایع استفاده کنید و سپس دندان مصنوعی را با آب گرم مسواک بزنید.