آیا باند Composite Resin مناسب است؟

باند Composite Resin

باند Composite Resin روشی سریع، با حداقل آسیب و ارزان بعنوان راهی برای لبخند زیبایی باشد که شما دنبال آن هستید. اما دانستن اینکه چه چیزی در رسیدن به این هدف اهمیت دارد میتواند به شما در تشخیص روش مناسب کمک کند.

باند Composite چیست؟

باند Composite تکنیک زیبایی است بگونه‌ای که در این روش، Composite Resin بر روی دندان قالب‌گیری و شکل‌دهی میشود تا لبخندی زیباتر و درخشان‌تر را نمایان سازد.

این روش میتواند برای دندانهای دندانه‌ای، دندانهای فاصله‌دار و لکه‌دار مورد استفاده قرار گیرد. بر خلاف روکش، که ممکن است بیش از دو وقت ملاقات نیاز داشته باشد، Composite Resin می تواند در یک قرار ملاقات تکمیل شود.

بر اساس اعلام Everyday Health، هزینه باند در صورتیکه روند ساده‌ای همچون پر کردن داشته باشد بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار است.

اگرچه بسیاری از بیمه‌ها، عمل‌های زیبایی را پوشش نمیدهند ولی بهتر است در مورد پرداخت بخشی از آن بخصوص در صورتیکه از نظر درمانی مورد نیاز باشد بررسی لازم بعمل آید.

Composite Resin برای چه کسانی مناسب است؟

این رویه برای همه افراد مناسب نیست، این روش برای افرادی مناسب است که بدنبال راه‌حل زیبایی برای دندان‌های خود هستند در حالیکه دندان‌های سالمی دارند.

در هنگام انجام این عمل میبایست منتظر چه چیزی باشید؟

باند کامپوزیت تکنیک بی خطر و موثری است که بیش از ۵۰ سال پیش توسعه داده شد و به طور گسترده‌ای برای بیش از سه دهه مورد استفاده قرار گرفته است (انجمن دندانپزشکی theAmerican (ADA).

پر کردن و عمل‌های این روزها بسیار کارآمد بوده و روند درمان را برای شما و دندانپزشک آسانتر می‌نماید.

درمان اغلب با حذف بخش سطحی از مینای دندان شروع می‌شود که به دندانپزشک امکان شکل‌دهی کامپوزیت به بهترین نحو را با توجه به دندان و با استفاده از ابزار اتصال میدهد.

پس از آن دندانپزشک، با اضافه کردن Composite Resin و تابش نوعی نور خاص، درمان را ادامه داده و در پایان دندان ها را سوهان میکشد.

از آنجا که این فرآیند نیازمند سطح بالایی از تکنیک برای یک قالب‌گیری و شکل‌دهی است بنابراین بهتر است به دندانپزشک با تجربه و متخصص در این زمینه، مراجعه شود.

مراقبت‌های پس از عمل چیست؟

مواد کامپوزیت امروزه به اندازه کافی با دوام هستند و نیازی به مراقبتهای ویژه نمیباشد. نیازی به مراجعه مجدد به دندانپزشک هم نیست.

با این حال، چکاپ دوره‌ای و مراقبت روزانه دهان بسیار بااهمیت است. به عنوان مثال، با استفاده از دهان شویه، می توان آسیب لثه را تا ۴۵ درصد کاهش داد.

همچنین میبایست از گاز گرفتن مواد خوراکی سخت، و یا یخ جهت جلوگیری از ترک خوردگی اجتناب شود.

اگر بدنبال دستیابی به یک لبخند زیباتر هستید، اتصال Composite Resin گزینه خوبی است. البته میبایست در ابتدا، اطمینان حاصل کنید که دهان شما در داخل و خارج سالم است.